Moerdijk stopt voorlopig met WhatsApp

Geplaatst: 28-11-2019

Vanaf vrijdag 29 november is het helaas niet meer mogelijk om uw vragen aan ons te stellen via WhatsApp. Door nieuwe regels van WhatsApp is voor de service namelijk een zakelijk account nodig. Dat is nog niet voldoende beschikbaar voor Nederlandse gemeenten. Zodra dit wel het geval is, naar verwachting in het voorjaar van 2020, willen wij deze dienstverlening uiteraard weer aanbieden.

Wij zijn als gemeente zeer tevreden over deze snelle en laagdrempelige manier van contact met onze inwoners en bedrijven. Het is daarom ook zeer spijtig dat wij moeten stoppen. De alternatieven die nu geboden worden om tijdelijk door te gaan met WhatsApp zijn voor ons niet werkbaar. We kijken dan ook uit naar het moment waarop wij deze service weer kunnen gebruiken zoals wij dat nu doen. 

Hoe dan wel contact met ons opnemen?

Een goede dienstverlening is voor ons een van de top-prioriteiten. Heeft u een vraag voor ons of wilt u ons spreken, dan kan dat telefonisch via 14 0168, het contactformulier op de website, het formulier verzoek om terug te bellen op de website of via één van onze social media kanalen. Daarnaast staat er op Moerdijk.nl tijdens de openingstijden van het gemeentehuis nu een live-chat, waarmee u direct met ons kunt chatten als u iets zoekt.

Een melding doen

Wie aan de gemeente door wil geven dat er bijvoorbeeld een straatlantaarn kapot is, er afval op straat ligt of dat hij of zij last heeft van een verstopte riolering, kan dat melden op moerdijk.nl/melden of via de BuitenBeter App.