Aanvraagprocedure schuldhulpverlening

De aanvraagprocedure bestaat uit de aanmelding, het intakegesprek en de beslissing op uw aanvraag.

Aanmelding

Voor schuldhulpverlening kunt u zich melden bij de afdeling schuldhulpverlening van gemeente Moerdijk. Dit doet u door te bellen naar 14 0168 op werkdagen van 08.30 tot 12.00 uur voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. 

De uitnodiging sturen wij naar u op. Daarbij ontvangt u een intakeformulier en informatie over welke stukken u mee moet nemen naar het intakegesprek.

Is er sprake van een crisissituatie dan is het belangrijk dat u dit aangeeft wanneer u belt. Het gaat dan om:

  • Een woningontruiming;
  • Een afsluiting van gas, elektra of water.

Intakegesprek

Tijdens het intakegesprek bespreken wij uw persoonlijke situatie, zodat duidelijk wordt wat u nodig heeft. Het kan zijn dat wij u alleen advies kunnen geven of u moeten doorverwijzen naar een andere afdeling of een andere instantie. In dat geval leggen wij u uit wat u moet doen of welke alternatieven er zijn.

Beslistermijn

Na het intakegesprek en u heeft een aanvraag ingediend, nemen wij binnen acht weken een beslissing op uw aanvraag.