Ontvang post van de overheid ook digitaal

Geplaatst: 9-12-2019

Nieuwsbericht afbeelding

Wilt u post van de overheid digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. Ook post van Gemeente Moerdijk ontvangt u hier nu online. 

Wat is de Berichtenbox?

De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de overheid, bijvoorbeeld de, Belastingdienst, RDW en UWV digitaal kunt ontvangen. Ook de gemeente Moerdijk heeft zich aangesloten bij de Berichtenbox. U kunt uw post van de gemeente dus voortaan digitaal ontvangen. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail. In eerste instantie zult u van Gemeente Moerdijk de berichten ontvangen over uw verlopen reisdocument(en.) Mogelijk wordt dit verder uitgebreid in de toekomst.

Hoe ontvang ik mijn post digitaal?

Om uw post digitaal te ontvangen, logt u met DigiD in op Mijn Overheid en kunt u via 'instellingen' het vinkje voor de gemeente Moerdijk aanzetten. U ontvangt uw post dan voortaan digitaal. Deze instelling kunt u altijd weer wijzigen. Let op, wilt u een herinnering per mail ontvangen als er een nieuw bericht voor u klaarstaat, dan dient u een mailadres op te geven en deze optie te activeren. Dit gaat als volgt:

  • Log in op Mijn Overheid met uw DigiD
  • Kies in de Berichtenbox bij 'Instellingen' de rubriek 'Meldingen'
  • Zet 'Melding bij een nieuw bericht in de berichtenbox' op 'Aan'. U ontvangt dan e-mails als er nieuwe berichten in uw Berichtenbox staan
  • Zet ook 'Herinneringen van nog niet gelezen berichten in de Berichtenbox' op 'Aan'
  • Controleer of het door u ingevoerde e-mailadres (nog) klopt

Als u het vinkje voor de gemeente Moerdijk aan zet, bent u aangemeld. Waar u ook bent, met de Berichtenbox heeft u post van de overheid altijd bij de hand. De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. U kunt ook gemakkelijk de Mijn Overheid berichtenbox downloaden als app op uw telefoon.