Eerste bestuursrapportage
Als er niets meer verandert, gaat de gemeente Moerdijk het jaar 2025 afsluiten met een kleine financiële plus van € 0,2 miljoen. Dat is de inschatting van het college bij oplevering van de 1e bestuursrapportage.

De bestuursrapportage beschrijft hoe de gemeente ervoor staat op het gebied van uitvoering van het beleid en financiën. Het college biedt de gemeenteraad twee keer per jaar deze rapportage aan. In deze 1e bestuursrapportage 2025 rapporteert het college op hoofdlijnen over de ontwikkelingen over de eerste maanden van 2025.
Wethouder Eef Schoneveld: “We verwachten diverse financiële meevallers, bijvoorbeeld op het gebied van de gemeenschappelijke regelingen en een hogere uitkering van het gemeentefonds. Helaas staan daar ook tegenvallers tegenover. De grootste tegenvaller is de kostenstijging binnen de jeugdzorg. Die zorgt voor een negatief resultaat van € 1 miljoen. Onderaan de streep verwachten we op dit moment een begrotingsresultaat 2025 van € 0,2 miljoen voordelig.”
Gemeenteraad
Het college heeft de 1e bestuursrapportage aangeboden aan de gemeenteraad. Op 12 juni volgt bespreking in de commissie, op 26 juni staat het stuk op de agenda van de gemeenteraad.
Zie ook de agenda Moerdijk – Commissievergadering donderdag 12 juni 2025 19:30 – 22:00 in het iBabs Publieksportaal.