Ik wil een asbus of urn in de urnenzuil plaatsen, hoe gaat dit in zijn werk?

U vult hiervoor een aanvraagformulier Aanvraag grafuitgifte (pdf) in. De datum en tijdstip van de plaatsing van de asbus mag u later doorgeven. Meestal wordt de asbus geplaatst als ook de afdekplaat geplaatst wordt. Dit is een zwart marmeren plaat die de nis van de urnenzuil afsluit.

Daarnaast vult u ook het aanvraag gedenkteken plaatsen (pdf) in.

Beide formulieren mailt u via info@moerdijk.nl of toesturen naar: gemeente Moerdijk, tav begraafplaatsadministratie, antwoordnummer 109; 4760 VN  Zevenbergen.

Daarna wordt telefonisch met u contact opgenomen voor het afhalen van een afdekplaat. De plaat kunt u dan laten graveren door een steenhouwer. Als de plaat gereed is, kunt u contact opnemen met de gemeente. We zullen dan met u een datum vastleggen voor het plaatsen van de asbus.