Ga naar de inhoud

Inleveren/ophalen buitenlandse brondocumenten

Rechtsfeiten die zich in het buitenland hebben voorgedaan moet u laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP). Denk hierbij aan bijvoorbeeld geboorte, huwelijk, echtscheiding, of overlijden.

Het inleveren en ophalen van uw documenten kan alleen op afspraak.

Heeft u nog vragen? Mail dan naar persoonsbeheer@moerdijk.nl.

Meenemen

Bij uw afspraak heeft u in ieder geval nodig:

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Het originele buitenlandse document
    • Controleer altijd van tevoren welke regels voor het land waar het document vandaan komt. Mogelijk moet het document worden voorzien van een apostille of legalisatie. Bekijk de website van de Rijksoverheid voor de informatie om te zien of en waar uw document voorzien moet worden van een legalisatie of apostille)
  • Als het document in een andere taal is dan Nederlands, Engels, Duit of Frans: beëdigde vertaling.
  • In sommige gevallen kan de gemeente u vragen om extra documenten of verklaringen.

Hoelang duurt het

De verwerking duurt meestal enkele weken. Als er extra onderzoek nodig is, kan het langer duren.

Kosten

De registratie van uw document is gratis.