Gemeente Moerdijk lanceert campagne arbeidsmarktcommunicatie

Geplaatst: 14-11-2023

De gemeente Moerdijk lanceert een campagne arbeidsmarktcommunicatie. Gelukkig kan de gemeente de meeste vacatures goed invullen maar dat willen we graag zo houden. Met de nieuwe campagne laten we zien hoe interessant Moerdijk als werkgever is.

De campagne is ontwikkeld met het Zevenbergse bureau The Addstore. Het bureau deed uitgebreid onderzoek. Wat maakt werken voor Moerdijk uniek?

“Wij houden hier wel van een uitdaging“ 

Burgemeester Aart-Jan Moerkerke: “Dat is ‘m in één zin: de mentaliteit en instelling van de mensen die bij de gemeente Moerdijk werken. Is ook wel nodig om er zo in te staan, want we hebben nogal wat uitdagingen en ambities in Moerdijk. Daar hebben we mensen bij nodig die ook van een uitdaging houden. Onze toekomstige collega’s kunnen zelfstandig en flexibel denken en handelen. Zij snappen dat feitenkennis soms niet genoeg is om een juiste beslissing te nemen, maar dat gevoel ook een grote rol speelt.”

Middelen

Voor de campagne zijn diverse middelen ontwikkeld. Met in de hoofdrol uiteraard medewerkers van de gemeente Moerdijk. Want zij kunnen ons verhaal als geen ander vertellen. Op de nieuwe site 'Werken voor Moerdijk' vertellen we over onszelf, delen collega’s hun uitdagingen door middel van video's en interviews en staan de vacatures. Daarnaast start een online campagne op Instagram en Facebook. Ook komen er uitingen op 50 citydisplays (de borden aan de lantaarnpalen) in de gemeente en plaatsen we een uiting op een reclamebord langs de A16.